Social Media Strategie

In de social media strategie beschrijf je hoe en waarom je sociale media gaat inzetten. Je doet dit best voor je begint met sociale media zodat je weet wat je doelen zijn en daar naar toe kunt streven.

De sociale media strategie is gebaseerd op de marketing- of communicatiestrategie van je bedrijf. Het kost wel wat tijd om dit op te stellen, en het is belangrijk dat iedereen die er mee bezig is akkoord gaat. Je kan er ook voor kiezen om dit uit te besteden. Bij Websteak maken we een strategie op basis van je bedrijfsdoelstellingen.

Lisa Scheirlinck

U bent nog 1 stap verwijderd van online groei

Jouw naam*

Bedrijf

Jouw e-mail*

Telefoonnummer*

Stappenplan

Om er zeker van te zijn dat je niets vergeet in de social media strategie kan je dit handige stappenplan volgen.

1. Research

Voor je begint is het belangrijk om te weten wie er over je bedrijf praat en wat ze zeggen. Hier zijn verschillende tools voor. Op deze informatie kan je dan later inspelen.

2. Doelgroep

Bij de social media strategie is het belangrijk om te weten wie bij je doelgroep hoort. Je kan profielen maken die je helpen om te achterhalen op welke kanalen ze te vinden zijn, wat ze over je bedrijf weten enz.

3. Social media kanalen

Dit is een belangrijk onderdeel van de strategie. Je kiest de kanalen die bij je bedrijf passen en waar je doelgroep zich bevindt.

4. Doelstellingen

Wat wil je bereiken met de inzet van sociale media? Maak je doelstellingen concreet en realistisch genoeg, zodat ze achteraf ook meetbaar zijn.

5. Aantrekkelijke content

Nu moet je natuurlijk nog zorgen dat er interessante posts verschijnen op je kanalen. Je kan dit best vooruit (laten) plannen in een contentkalender.

6. Interactie

Het werk stopt niet als de content geplaatst is. Het is de bedoeling dat er interactie ontstaat met je doelgroep, en hierbij is het belangrijk dat je als bedrijf ook antwoordt op vragen en juist omgaat met de reacties.

7. Resultaten meten

Heb je de doelstellingen behaald? Als ze niet realistisch bleken, moet je ze misschien bijstellen, of je kan nagaan waarom ze niet bereikt zijn en bijsturen zodat je ze de volgende keer wel kunt halen.

We komen graag eens langs bij u!

Interesse in een gesprek met ons? Neem vrijblijvend contact op

Contacteer ons