Adverteren op LinkedIn

Linkedin heeft een meer zakelijke focus en richt zich op bedrijven en werkenden of werkzoekenden. Het kan ook gebruikt worden voor B2B-marketing, bijvoorbeeld door het verhaal van je bedrijf te delen, klanten te zoeken, te netwerken of kennis te delen.

Alles begint bij je bedrijfspagina. Het enige wat je nodig hebt om te beginnen is een naam, een URL en een persoonlijke pagina met een bepaalde profielsterkte en connecties.

Lisa Scheirlinck

U bent nog 1 stap verwijderd van online groei

Jouw naam*

Bedrijf

Jouw e-mail*

Telefoonnummer*

Waarom adverteren op LinkedIn?

LinkedIn is vrij groot in België met 3 miljoen profielen. De doelgroep is ouder in vergelijking met de meeste andere kanalen: de helft van de gebruikers is tussen de 30 en 64 jaar, en het gaat vooral om hogergeschoolden.

Posts leven langer als op andere sociale mediakanalen, ze kunnen tot een week lang af en toe boven aan je nieuwsoverzicht verschijnen. Je kan onder andere een status, foto of native video delen of een artikel schrijven op LinkedIn Pulse. Bij dit laatste krijgt je hele netwerk een melding van je artikel, en het is gratis.

De mogelijkheden

Ook bij LinkedIn is het advertentietype dat je best kiest, afhankelijk van het doel dat je wil bereiken. We geven een overzicht van de verschillende mogelijkheden.

‘The Self-Serve PPC Advertising Platform’

Hierbij kan je ads targeten op onder andere bedrijf, functie, ervaring, school, vaardigheden en leeftijd. Zo bereik je alleen de mensen die je wilt, en je betaalt alleen als iemand op je ad klikt.

Dispaly & text ads

Deze advertenties kunnen aan de zijkant of onderaan je homepagina verschijnen. Je hebt de mogelijkheid om beelden, video of tekst te delen.

Sponsored content

In tegenstelling tot de vorige optie, verschijnt sponsored content gewoon tussen de andere berichten op je nieuwsfeed. Dit is vooral nuttig als je wilt dat je content een groter bereik krijgt.

LinkedIn Advertising Partner Solutions

Wij zijn vertrouwd met alle LinkedIn marketing solutions die het platform te bieden heeft. Hieronder een kort overzicht.

Premium Display Advertising Types

Hierbij heb je dezelfde targeting-mogelijkheden als bij de voorgaande advertenties, maar andere afmetingen.

Sponsored InMail

Met dit advertentietype kan je je publiek op een persoonlijkere manier bereiken door ze een mail te sturen. Het aantal InMails dat je als gebruiker kan ontvangen is gelimiteerd, dus je mail zal zeker opvallen.

Follow Company Ads

Heel nuttig om meer volgers te krijgen.

We komen graag eens langs bij u!

Adverteren op LinkedIn liever uitbesteden? Neem vrijblijvend contact op

Contacteer ons