Social media marketing: activeer merkfans en -volgers

Haal méér uit je aanwezigheid op social

 

Social media zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Ze kunnen entertainen, inspireren, informeren en zoveel meer. Ook als onderneming kun je er niet omheen.

Kanalen als Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter geven je de kans om op een persoonlijke manier je community te activeren en meer merkbekendheid te krijgen, en dit op een heel laagdrempelige manier.

Zie je door de bomen het bos niet meer en wil je méér halen uit je aanwezigheid op social media? Websteak brengt je merkfans en -volgers dichter bij je merk en versterkt je online aanwezigheid via de kracht van social.

Lisa Scheirlinck

De kracht van social gebruiken?

Uw naam*

Bedrijf

Uw e-mail*

Telefoonnummer*

De basis: een social mediastrategie

Welke kanalen je het best kunt opnemen in je social media strategie, hangt af van de samenstelling van je doelgroep. Het is niet haalbaar om overal aanwezig te zijn én op een kwalitatieve & duurzame manier uit te blinken. Een social media strategie formuleren, is de eerste stap richting resultaten. Meer nog, het is dé manier om je communities planmatig te onderhouden en te versterken om er de nodige return uit te halen.

Hoe kan Websteak je hiermee helpen?

Social strategie

Elk netwerk is anders en trekt ook een ander publiek aan. Wij onderzoeken waar je doelpubliek zich bevindt, bepalen een strategie op basis van je doelstellingen en zetten vervolgens de geselecteerde kanalen in volgens de best practices en eigenheid van elk kanaal.

Content uitwerken en delen

Het geheim van succes op social media? Op gepaste momenten de juiste content delen met een geschikte tone of voice. Door social media op een ‘native’ manier in te zetten om je content te verspreiden, vergroot je de kans op social sharing en engagement van fans.

Community management

Bij social media gaat het niet om verkoopspraatjes. Het komt erop aan om een gesprek aan te gaan met je fans en volgers en op die manier een langetermijnrelatie te verwezenlijken. Wij zorgen voor persoonlijke en innemende posts die je fans verrukken.

Analyseren en testen

Welke content, timing en frequentie het beste werkt voor jou? Dat bepalen we op basis van de data die we vergaren. We maken dashboards aan en duiken in de cijfers om te achterhalen hoe we u zoveel mogelijk views, kliks, likes, shares en comments kunnen bezorgen.

Elk platform is uniek

Facebook

Hoe relevant content is, wordt bepaald door het Edgerank-algoritme. Het is niet evident om dat te doorprikken en je posts het nodige bereik te geven. Adverteren op Facebook is een aanvullende optie om je community te bereiken.

Twitter

Dit vluchtige platform heeft een eigen stijl. Het is zaak om je boodschap uit te drukken in 140 tekens en van #hashtags te voorzien om de vindbaarheid te vergroten. Je kunt het ook als online klantendienst gebruiken.

Instagram

Mooie foto’s zijn key om je bedrijf te promoten of mensen te inspireren.

LinkedIn

Dit kanaal heeft een zakelijke focus en is uitermate geschikt voor B2B-marketing.

Nieuwe fans winnen? Of je bestaande fans nog dichter bij je merk brengen? Social media marketing maakt het allemaal mogelijk. Websteak helpt je graag bij de uitwerking van een social mediastrategie, de plaatsing van de juiste inhoud op de juiste kanalen, het onderhouden van je community en natuurlijk ook adverteren. Daar wordt je online aanwezigheid alleen maar sterker van!

We komen graag eens langs bij u!

Interesse in een gesprek met ons? Neem vrijblijvend contact op

Contacteer ons