Vaak krijgen we van klanten de vraag waarom ze zowel in SEA, als in SEO zouden moeten investeren.

 

Ze zien er immers niet altijd de meerwaarde van in, aangezien SEA en SEO op het eerste zicht twee verschillende marketingstrategieën zijn, maar op het einde van de rit wel dezelfde doelen nastreven, namelijk: meer klanten richting je website sturen om zo je verkopen te verhogen.

 

Toch is een gelijktijdige investering in beide strategieën een absolute win-winsituatie voor je onderneming, omdat dezenet zoals de combinatie van content marketing en SEOelkaar versterken op verschillende niveaus en dus voor nog betere bedrijfsresultaten zorgen!

 

Hieronder vertellen we je concreet hoe.

 

SEA toont waardevolle zoekwoorden aan voor SEO

 

Bij de opzet van een SEO-strategie wordt de Zoekwoordplanner van Google regelmatig als uitgangspunt genomen voor een zoekwoordonderzoek.

 

Toch is de Zoekwoordplanner lang niet sluitend wanneer het bijvoorbeeld aankomt op maandelijkse zoekvolumes.

 

Je kan in dit geval beter een oog werpen op je SEA-campagnes, aangezien deze je een veel beter beeld geven van:

 

  1. welke zoekwoorden voor vertoningen zorgen;
  2. welke zoektermen je doelpubliek zelf ingeeft in Google;
  3. welke zoekwoorden voor verkeer zorgen richting jouw website;
  4. welke zoekwoorden effectief voor conversies hebben gezorgd.

 

Op deze manier krijg je concrete data die is afgestemd op jouw bedrijf en zal je merken dat je zo ook veel sneller meer bezoekers trekt richting jouw website op een organische manier, dan wanneer je zoekwoorden gebruikt uit een zoekwoordplanner.  

 

SEA laat zien welke copy werkt voor SEO

 

Daarnaast versterkt je SEA-strategie ook jouw SEO-verhaal, in die zin dat je via SEA al een beter beeld krijgt van welke copy werkt voor jouw doelgroep en welke niet.

 

Zie je bijvoorbeeld dat bepaalde advertenties meer doorklik genereren dan andere?

 

Zorg dan dat je deze informatie optimaal benut en meeneemt in je SEO-verhaal door onder meer je metadata en alt-tags van dezelfde bewoordingen te voorzien!

 

Ook voor de inhoud van je content, kan je beroep doen op succesvolle advertenties uit je SEA-campagnes.

 

Vorm bijvoorbeeld een bepaalde zin uit je SEA-campagne om tot een krachtige call-to-action en je zal ongetwijfeld ook organisch een betere doorklik genereren!

 

SEO geeft extra stabiliteit aan SEA en andersom

 

Wanneer je enkel en alleen je kaarten SEO- of SEA-gewijs inzet, zal je merken dat de strijd om de eerste plaats en dus de meeste visibiliteit veel moeilijker is, dan wanneer je beide marketingstrategieën combineert.

 

SEO is immers een marketingstrategie die inzet op langetermijnresultaten, en dus de eerste maanden nauwelijks tot niet voelbaar is in de zoekresultaten. Je zal hier in het begin dus heel veel tijd in dienen te investeren, alvorens je eindelijk resultaat ziet.

 

SEA daarentegen is voornamelijk gericht op korte termijn en laat je meteen zien of je goed scoort of niet, en dus meer budget dient te investeren of je campagnes van betere ad copy dient te voorzien.

 

Door beide strategieën te combineren en in beide strategieën voldoende tijd te investeren, zal je zowel organisch als betalend een goede positie behalen in Google, wat betekent dat je twee keer zoveel kans maakt op een bezoeker richting jouw website.

 

In snackvorm

 

SEO en SEA gelijktijdig inzetten zorgt voor betere bedrijfsresultaten.

  • Enkel de zoekwoordplanner gebruiken, levert onvoldoende resultaten op voor je SEO-strategie.
  • SEA toont aan welke zoektermen jouw doelgroep ingeeft, welke woorden veel vertoningen behalen, op welke woorden er geklikt wordt en welke zoekwoorden voor conversies zorgen. Dit is de ideale basis voor je SEO-content.
  • Succesvolle advertenties zijn de perfecte input voor je meta data, alt-tags en calls-to-action.
  • Hoewel SEO en SEA hetzelfde doel hebben, zal je met SEA snelle resultaten en met SEO langetermijnresultaten boeken.
  • Door zowel organisch als betalend een goede positie te behalen, heb je twee keer zoveel kans op bezoekers richting jouw website.
Mattias Vercauteren

SEO-expert die de zoekmachines doet spinnen. Sterk in onder meer e-mailmarketing en social media advertising. Papa van Lou.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website