
Responsive Search en derde kop in Google Ads
Dat Google de laatste maanden niet heeft stilgezeten, is verre van een understatement.
Zo heeft de zoekreus onder meer AdWords Ad Suggestions in het leven geroepen, gebeurde de uitrol van Mobile First Indexing en werd Google AdWords recent omgetoverd tot Google Ads.
En als dat nog niet genoeg is, staan er ook nu weer een aantal nieuwe veranderingen voor de deur. Dit keer op het programma? ‘Responsive Search Ads’ en het gebruik van een derde kop in Google Ads!
Hieronder meer over wat deze nieuwe functionaliteiten inhouden en welke voordelen ‘Responsive Search Ads’ en het gebruik van een derde kop in Google Ads met zich meebrengen.
‘Responsive Search Ads’
Bij de uitrol van Google Ads, kondigde de zoekreus ook meteen de bèta fase van ‘Responsive Search Ads’ aan.
‘Responsive Search Ads’ zijn advertenties die je de mogelijkheid geven om – in tegenstelling tot de gewone, statische Search Ads – tot 15 verschillende koppen in te geven en tot vier verschillende beschrijvingen die ook nog eens tot 10 tekens langer mogen zijn.
Na de ingave van deze koppen en beschrijvingen, zal Google automatisch voor jou verschillende combinaties rouleren en de meest relevante advertentieteksten tonen naargelang de ingegeven zoekterm. Maximale flexibiliteit dus!
Daarnaast bieden ‘Responsive Search Ads’ nog tal van andere voordelen voor online marketeers:
- Je bespaart enorm veel tijd doordat je niet telkens nieuwe advertenties hoeft te verzinnen;
- Je hebt meer ruimte om je boodschap over te brengen door het extra aantal tekens;
- Door te werken met meerdere koppen en beschrijvingen, kun je meedoen aan meerdere veilingen en zal je dus een groter doelpubliek bereiken.
Derde kop en tweede beschrijving in Google Ads
Een andere toevoeging die de zoekreus aankondigde bij de uitrol van Google Ads, is het gebruik van een derde kop en een tweede beschrijving.
Met deze introductie belooft Google aan haar adverteerders een verhoogde CTR en de kans om alle essentiële informatie over een product of dienst mee te geven, zonder nog langer cruciale zaken te hoeven schrappen.
Een voorbeeld dat Google alvast meegeeft, is het volgende:
“To get started, try adding a third headline and the second description to your existing text ads. For example, if you’re a retailer using two headlines that show your brand name and official site, you can add a third headline showing shipping details or special offers.”
Daarnaast zal het maximaal aantal tekens per beschrijving van 80 tekens naar 90 tekens worden uitgebreid, waardoor deze tekstuele advertenties evenveel ruimte zullen krijgen als ‘Responsive Search Ads’.
Wanneer mag je deze nieuwigheden in Google Ads verwachten?
‘Responsive Search Ads’ zijn momenteel al binnen enkele accounts en voor enkele adverteerders beschikbaar.
Vanaf september 2018 zal deze feature voor meer adverteerders worden uitgerold en zal deze ook in meer talen, zoals Engels, Frans, Duits en Spaans, beschikbaar zijn.
Wat betreft het gebruik van een derde kop en een tweede beschrijving in Google Ads, deze feature is nu al beschikbaar.
In snackvorm
Google kondigde recent, twee nieuwe features aan, namelijk: ‘Responsive Search Ads’ en de toevoeging van een derde kop en een tweede beschrijving.
|
Not all keywords are created equal
Er zijn natuurlijk nog andere mogelijkheden dan alleen search-based advertising, denk bijv...
november 5, 2019‘Emo’ in online marketing
Als marketeer kun je ontzettend veel te weten komen over (potentiële) klanten. Daa...
oktober 22, 2019Scripts voor Google Ads
In een vorige blogpost hadden we het over heel wat online tools die steeds automatischer w...
september 23, 2019