
Van 140 naar 280: meer tekens op Twitter
Vorige week werd een hoofdstuk afgesloten in het leven van de trouwe twitteraar. Voor het eerst in elf jaar paste het social mediaplatform haar karakterlimiet aan naar 280 tekens. Twitter geeft met deze nieuwe lengte meer ruimte aan gebruikers om zich uit te drukken in tweets. Gedaan dus met jezelf in creatieve bochten te wringen en je boodschap te herleiden naar 140 tekens!
Alleen twitteraars die Japanse, Koreaanse of Chinese tekens gebruiken, behouden hun originele karakterlimiet. Zij hebben minder karakters nodig en komen dus ruim toe met de limiet van 140.
Hoe je op een nuttige manier gebruikmaakt van deze verdubbeling aan tekens?
Hallo, storytelling!
In een aantal van onze eerdere blogposts, benadrukten we reeds het toenemend belang aan storytelling. Vanaf heden kan je dit ook (in extra mate) via Twitter toepassen.
Met slechts 140 tekens was er vaak niet genoeg ruimte om een verhaal te schetsen, maar dankzij de verdubbeling is er meer plaats voor context. Zorg dus altijd voor dat tikkeltje extra in jouw tweets en probeer op deze manier een echte vertrouwensrelatie op te bouwen met jouw volgers.
Stel meerdere of langere vragen
Engagement is key. Wil je een community-gevoel creëren en meer volgers aantrekken? Dan ligt de focus voornamelijk op zoveel mogelijk interactie.
Ontvang je weinig reactie van je huidige volgers? Stel dan meerdere of gerichte vragen die iets losmaken bij jouw doelgroep en hen de drang geven om jouw tweet te beantwoorden. De antwoorden die je krijgt, geven mogelijks ook meer inzicht in hun koopgedrag of interesses. Met deze informatie kun je dan weer aan de slag voor initiatieven in de toekomst.
Plaats je bericht in meerdere talen in één tweet
Deze laatste tip is niet meteen bruikbaar voor iedere onderneming , maar zeker aan te raden wanneer je producten of diensten aanbiedt in andere landen dan België.
In plaats van verschillende Tweets uit te sturen met dezelfde boodschap, maar in verschillende talen, kan je deze nu gewoonweg groeperen in één en dezelfde Tweet.
Heb jij de nieuwe karakterlimiet van Twitter al getest? Wat zijn jouw bevindingen? Vertel het ons in de comments!
In snackvorm
Twitter breidt aantal tekens uit van 140 naar 280.
|
Content scaling: zet je content aan het werk
Je hebt gezwoegd en gezweet op een contentstuk. Het biedt hét antwoord op een vr...
november 12, 2019‘Emo’ in online marketing
Als marketeer kun je ontzettend veel te weten komen over (potentiële) klanten. Daa...
oktober 22, 2019Adverteren op Pinterest
Sinds april 2019 is het in ons land mogelijk om te adverteren op Pinterest. Waarom ...
augustus 13, 2019