Nieuw in MailChimp: Google Display Remarketing

Nieuw in MailChimp: Google Display Remarketing

Naast Instagram- en Facebook- advertenties, biedt MailChimp sinds eind september ook ondersteuning voor remarketingadvertenties in het Google Display Netwerk.

 

Deze integratie brengt het bekende aapje weer een stap dichter bij het beheer van de totale customer journey vanuit één centrale plek en de uitgroei tot een multi-channel marketing platform.

 

Is het een kwestie van tijd voor MailChimp z’n naam verandert naar MailChamp?

 

Waarom de inzet van remarketing belangrijk is

 

Voor de ervaren SEA-marketeer is remarketing een gekend fenomeen. Toch maakt nog lang niet iedereen gebruik van deze optie, terwijl deze eigenlijk onmisbaar is.

 

Heb jij al eens nagegaan hoe vaak je een webshop bezoekt en niet meteen overgaat tot een aankoop? De kans is groot dat dit getal de ‘nul’ benadert. Maar liefst 97% van de consumenten die voor de eerste keer een webshop bezoekt, verlaat deze namelijk ook weer zonder een aankoop te doen. En dat cijfer is ook de makers van MailChimp niet ontgaan.

 

Door een partnership met Google aan te gaan en automatisch Google Display Remarketing-ads aan te bieden, hoopt het e-mailplatform de drempel naar remarketing te verlagen en gebruikers meer verkopen te doen realiseren.

 

De verschillende voordelen op een rij

 

Zoals we dat van MailChimp gewoon zijn, staat gebruiksvriendelijkheid ook bij deze uitbreiding centraal. Maar welke andere voordelen brengt Google Display Remarketing via MailChimp nog met zich mee?

 

Hieronder sommen we er alvast een aantal voor jou op:

 

  • Je beheert alle tools vanuit één centraal punt;
  • Er zijn geen extra kosten aan verbonden;
  • Je bespaart veel tijd bij de opzet van je advertenties;
  • Je volgt gemakkelijk de prestaties van je advertenties via rapporten.

 

Zo ga je aan de slag!

 

Als je met jouw website maandelijks minstens 100 bezoekers binnenhaalt, kan je gebruik maken van Google Display Remarketing via MailChimp.

 

Hiervoor dien je jouw website met de Ad Builder van MailChimp te verbinden en vervolgens stelt het platform vijf responsieve remarketing-ads voor met jouw best verkopende producten. Je hoeft dus zelf niet meer van nul te beginnen en eigenhandig al jouw advertenties te maken.

 

De enige zaken die je zelf nog manueel dient in te stellen, zijn:

 

  • Een wekelijks budget voor je advertenties
  • Originele headlines
  • Beschrijvingen van jouw diensten of producten

 

In snackvorm

 

Sinds eind september ondersteunt Mailchimp remarketingadvertenties in het Google Display Network.

  • Extra uitbreiding richting beheer van de totale customer journey.
  • Om bezoekers die geen actie ondernemen maar wel je website bezoeken, opnieuw te bereiken.
  • Voorwaarde: minstens 100 bezoekers op maandbasis (wat een zeer lage drempel is).
  • Verbind je website met de Ad Builder van Mailchimp om aan de slag te gaan.
  • Mailchimp stelt automatisch vijf responsieve advertenties voor.
Mattias Vercauteren

SEO-expert die de zoekmachines doet spinnen. Sterk in onder meer e-mailmarketing en social media advertising. Papa van Lou.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website