Uitbreiding LinkedIn Lead Gen

LinkedIn lanceert nieuwe lead gen-tools

In april lanceerde LinkedIn de Lead Gen Forms voor Sponsored Content. Hiermee overwonnen ze een groot obstakel voor conversies: op gebruikers vertrouwen om online formulieren in te vullen, wat (vooral op mobiele apparaten) soms lastig is. Met de Lead Gen Forms is het grootste deel van het formulier al ingevuld. Dit bleek een succes: marketeers konden hun kost per lead terugbrengen met meer dan 20 procent. Daarom kwam LinkedIn met twee nieuwe manieren om leads te verzamelen met de Lead Gen Forms.

 

Nog een vernieuwing is dat gebruikers nu tot drie zelfgekozen vragen kunnen toevoegen aan het formulier, waaronder ook een leeg veld voor open vragen. Deze optie werkt zowel voor de Sponsored Content als voor Sponsored InMail.   

 

Sponsored InMail

 

De eerste uitbreiding is naar Sponsored InMail, waar gepersonaliseerde één-op-éénboodschappen kunnen worden verstuurd. Ook in deze campagnes kan je nu gebruik maken van de Lead Gen Forms. De open rate van InMail ligt vrij hoog, boven de 40%, maar het invullen van een formulier op een aparte landingspagina kost vaak te veel moeite. Hier kunnen de Lead Gen Forms dus zeker de conversie boosten en zorgen voor meer data. Het is ook meer waarschijnlijk dat de data die wordt verzameld juist is, omdat deze rechtstreeks afkomstig is van het LinkedIn-account.

 

 

Dynamic Ads

 

Volgens cijfers van LinkedIn ligt de CTR van Dynamic Ads dubbel zo hoog als die van gewone Display Ads. De reden? Dynamic Ads worden automatisch gepersonaliseerd worden met naam, job of foto. Bij dit soort advertenties is het mogelijk om meteen vanuit de ad leads te genereren en content te laten downloaden. Gebruikers kunnen met enkele klikken hun gegevens doorgeven zonder ze te moeten typen, en nadien kunnen ze je PDF, e-book of whitepaper downloaden.

 

 

Net zoals bij de Lead Gen Forms in Sponsored Content of InMail, kan je de leads zien in Campaign Manager of ze doorsturen naar je eigen systeem (momenteel worden DriftRock, Marketo, Microsoft Dynamics 365, Oracle Eloqua, en Zapier ondersteund).

 

In snackvorm

 

LinkedIn lanceert twee uitbreidingen voor Lead Gen Forms.

  • Lead Gen Forms zijn deels vooraf ingevulde formulieren.
  • Via Sponsored InMail verstuur je gepersonaliseerde één-op-éénboodschappen
  • Dynamic Ads worden gepersonaliseerd met naam, job of foto.
  • Leads kunnen worden doorgestuurd naar Driftrock, Marketo, Microsoft Dynamics 365, Oracle Eloqua en Zapier.
  • Extra vernieuwing: advertereerders kunnen zelf tot 3 vragen toevoegen aan Lead Gen Forms.


Beelden: LinkedIn

Matteo Van Mol

Zet altijd de puntjes op de i, hetzij als copywriter, hetzij als AdWords-specialist. De grootste Jurassic Park-fan van België.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website