Search Engine Advertising (lees: SEA) is een belangrijke tool als je meer leads wil generen. Door gericht te adverteren met Google, word je getoond bij de juiste mensen op het juiste moment. Daardoor zullen ze sneller tot de gewenste actie overgaan. De verschillende mogelijkheden van Google Ads? Die ontdek je hieronder.

 

Search advertising

 

 

De meeste bekende vorm van Google adverteren? Dat zijn de search ads. Het zijn de links in Google waar ‘adv.’ voor staat. Dit geeft duidelijk weer dat het om een advertentie gaat en dat het bedrijf dus betaald heeft om zijn link te tonen bij dit zoekwoord.

 

Je betaalt per klik (pay-per-click/PPC), maar de prijzen hiervan liggen zeer uiteen. Dit komt omdat de populariteit van het zoekwoord waarop je biedt, ook meespeelt. Long tail keywords zijn daarom vaak een goed keuze. Ze zijn doorgaans goedkoper en minder oriënterend van aard.

 

Het is belangrijk dat je in de top-drie verschijnt, omdat je dan boven de organische zoekresultaten komt te staan. Resultaten buiten de top-3, verschijnen onderaan de pagina met zoekresultaten, waardoor je er veel minder reactie op zal krijgen.

 

Display advertising

 

 

Display ads zijn perfect om je merk in de spotlight te zetten. Het zijn banners met een afbeelding en/of tekst die de aandacht trekken van je potentiële klant. Ze zijn dus perfect om meer awareness te creëren voor je merk.

 

Je kan deze inzetten op een bepaalde doelgroep, een specifieke website, of je kan mensen die eerder op je website kwamen retargeten

 

Shopping advertising

 

 

Shopping ads zijn enkel beschikbaar voor webshops. Met dit soort ads kan je de producten in je webshop in de kijker plaatsen op Google. Net zoals de search ads komen ze boven de organische zoekresultaten te staan.

 

Deze ads zijn meestal gelinkt aan zoekwoorden. Zo verschijnt er een advertentie van een spiegel als er gezocht wordt naar “spiegel”. Doordat je reeds een prijs bij het product kan zetten, heeft de klant een beter inzicht in wat hij mag verwachten en zal hij sneller doorklikken.

 

YouTube advertising

 

 

YouTube is ook een onderdeel van Google en hier kan je dus ook advertenties plaatsen.

 

Je kan een filmpje uploaden en deze wordt dan voor een andere video gespeeld. Als het filmpje korter is dan zes seconden, kan deze niet weggeklikt worden, anders zien mensen slechts een preview van je video-advertentie en hebben ze dan de optie om weg te klikken. 

 

Door te werken met video krijgen mensen een beter beeld bij je merk en is er dus een grotere kans dat je de juiste mensen aantrekt. Je naam zal ook beter blijven hangen.

 

Het voordeel van YouTube ads is dat je veel mensen bereikt en dat je zelf kan sturen welke doelgroepen je wil bereiken.

 

In snackvorm

 

Google Ads biedt veel mogelijkheden om Google-gebruikers te bereiken.

  • Search Engine Advertising is een uitstekende tool om de juiste mensen te bereiken op het juiste moment. 
  • Search ads worden het vaakst gebruikt. 
  • Met Display-ads kan je mensen die eerder op website zijn geweest, retargeten. Zo blijf je in the picture zelfs als ze je website verlaten hebben.
  • Shopping-ads geven je de kans om producten uit te lichten zodat klanten weten wat je te bieden hebt.
  • YouTube-ads zorgen dat je een groot publiek kan bereiken op basis van verschillende interesses.
Nico De Clerck

Helpt ondernemingen aan online menu’s die aansluiten op hun doelstellingen. Houdt zich scherp bij FC Toreke tot Real Madrid hem terughaalt.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website