Facebook lanceert Dynamic Creative

Facebook lanceert ‘Dynamic Creative’

Ben je vaak bezig met het opzetten van Facebook-advertenties voor verschillende klanten? Dan weet je ongetwijfeld dat het samenstellen van de juiste advertentie voor de juiste doelgroep, vaak een werk is van lange adem. Gelukkig komt er hulp vanuit Facebook zelf. Het platform lanceerde recent namelijk ‘Dynamic Creative’, een gloednieuwe feature die het testen van advertenties een stuk eenvoudiger maakt.

 

Hoe werkt het?

 

Zoals de naam al doet vermoeden, kan je met Dynamic Creative verschillende afbeeldingen, titels, bijschriften en calls-to-action in één advertentie automatisch laten rouleren. Hiervoor dien je slechts éénmalig een aantal assets op te geven, daarna neemt Facebook het van je over. 

 

Let wel, er is een beperking aan het maximum aantal varianten dat je per asset kan opgeven:

 

  • Titel: maximaal 5 varianten
  • Afbeeldingen of video’s: maximaal 10 varianten
  • Tekst: maximaal 5 varianten
  • Beschrijving: maximaal 5 varianten
  • Calls-to-action: maximaal 5 varianten

 

Het social mediaplatform gaat ook na welke combinatie het beste resultaat oplevert voor elk van jouw doelgroepen. Gedaan dus met het manueel testen van advertenties of het investeren in dure software die dit voor jou doet.

 

Een echte game-changer

 

Het gebruik van Dynamic Creative brengt verschillende voordelen met zich mee: 

 

1. Advertenties testen was nog nooit zo eenvoudig

 

De best mogelijke advertentie vinden, wordt een stuk eenvoudiger dankzij Dynamic Creative. A/B-testing wordt nu A/Z-testing, en dat allemaal volautomatisch.

 

2. Hogere ROI en minder budget waste

 

Dynamic Creative toont alleen advertentiecombinaties die relevant zijn voor jouw doelgroep. Concreet betekent dit: meer kans op doorklikken en bijgevolg dus goedkoper adverteren.

 

3. Inzicht in jouw campagnes zoals nooit tevoren

 

Door de hoeveelheid van combinaties, kan je beter nagaan welk type advertentie het meest efficiënt is voor jouw onderneming of klant. Werken afbeeldingen beter of gaat de voorkeur eerder uit naar video?; Welke tone of voice is het meest geschikt?; enz. 

 

Kan iedereen het al gebruiken?

 

Deze feature is momenteel in testfase en zal stilaan worden uitgerold naar alle regio’s. Alleen gebruikers met de geüpdatete versie van Ads Manager, beschikken al over de mogelijkheid om te testen met de Dynamic Creative-feature. 

 

In snackvorm

 

Facebook lanceert ‘Dynamic Creative’.

  • Een nieuwe feature die het testen van advertenties vergemakkelijkt.
  • Momenteel in testfase en dus (nog) niet voor iedereen beschikbaar.
  • Laat afbeeldingen, titels, bijschriften en call-to-action automatisch rouleren.
  • Facebook gaat na welke combinatie het beste resultaat oplevert voor elk van jouw doelgroepen.
  • A/B-testing wordt A/Z-testing.
Mattias Vercauteren

SEO-expert die de zoekmachines doet spinnen. Sterk in onder meer e-mailmarketing en social media advertising. Papa van Lou.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website