De rol van content marketing

Je zal nooit zoveel leads verzamelen met content marketing als met paid advertising, om de simpele reden dat mensen met een andere mindset naar je website komen.

 

Bezoekers die op je website komen via een contentartikel zijn eerder op zoek naar informatie.

 

Dit in tegenstelling tot paid advertising, waarbij voornamelijk klikken om je producten of diensten te bekijken.

 

Toch kan je met content marketing ook conversies realiseren. 

 

1. Zorg voor voldoende traffic

 

Zorg dat je voldoende traffic binnenhaalt op je website. Blogartikels zijn uitermate geschikt om op regelmatige basis je website uit te breiden met relevante info. Hoe meer artikels je schrijft, hoe groter de kans dat mensen je snel terugvinden en vaker terugkomen naar je website. 

 

2. Goede topics

 

Als je op zoek bent naar goede topics voor je blog, ga dan zeker eens kijken wat je concullega’s doen. Kijk waar ze goed op scoren en kies onderwerpen waar veel over geschreven wordt. Maak er natuurlijk geen copy-pasteverhaal van. Zorg dat je zelf een unieke, onderscheidende bijdrage levert.

 

3. Bouw aan een trouw lezersbestand

 

Boost je posts op je eigen social media-kanalen. Zo vergroot je het bereik van je artikels. Let er natuurlijk wel op dat je hier de juiste mensen target, bijvoorbeeld door regio’s te kiezen waar jouw ideale klant vandaan komt. 

 

4. Creëer een community

 

Zorgen voor subscribers, kan op twee manieren.


Optie 1: Je kan mensen zich laten inschrijven via hun browser. Door een extensie toe te voegen aan je website, kunnen mensen toestemming geven om notificaties te ontvangen van jouw website. Zo ontvangen ze een notificatie als er nieuwe content is of wanneer er nieuwe producten verkrijgbaar zijn. Bezoekers hoeven hier geen gegevens voor achter te laten.


Optie 2: Laat bezoekers zich inschrijven op een mailing. Hiervoor moeten ze wel hun emailadres achterlaten. Op deze manier kan je een mailtje sturen met extra content en productinfo. Deze optie zorgt ervoor dat je naast de content op de website, nog meer info kan delen en ook je content persoonlijker kan afstemmen op je lead.

 

5. Conversie


Laat de leads die je vergaard hebt niet verloren gaan. Gebruik je nieuw netwerk niet alleen om informatie te delen, maar geef bijvoorbeeld interessante profielen door aan je salesafdeling of je ga zelf specifiek targeten. Dit doe je door middel van interessante content en de juiste calls-to-action.

 

In snackvorm

 

Content marketing is perfect voor lead generation.

  • Zorg voor voldoende traffic op de website, een blog is hier ideaal voor.
  • Kies interessante topics en vergeet het zoekvolume niet te onderzoeken.
  • Boost je blogberichten op je social media-kanalen voor meer bezoekers.
  • Zorg ervoor dat mensen zich inschrijven.
  • Combineer sterke content met de juiste calls-to-action voor meer conversies.
Nico De Clerck

Helpt ondernemingen aan online menu’s die aansluiten op hun doelstellingen. Houdt zich scherp bij FC Toreke tot Real Madrid hem terughaalt.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website