Must-haves voor je contactpagina

Je contactpagina is één van de belangrijkste pagina’s binnen je website.

 

Het is immers dé manier bij uitstek voor je leads en je klanten om contact op te nemen met je onderneming, en vragen of opmerkingen jouw kant uit te sturen.

 

Wanneer je contactpagina echter allesbehalve duidelijkheid en persoonlijke interactie uitstraalt, kan dit een een heel ander effect opleveren, waardoor je interessante leads en samenwerkingen misloopt.

 

Heb jij het idee dat jouw contactpagina nietszeggend of eentonig is, en wil je hieraan iets veranderen? 

 

1. De juiste woorden en calls-to-action

 

Wie de juiste woorden en calls-to-action gebruikt, kan met zijn contactpagina meer teweegbrengen dan met felle kleuren en leuke afbeeldingen.

 

Met de juiste woorden bedoelen we onder meer:

 

  • Woorden met een vrijblijvende toon: probeer in de eerste plaats een band te creëren met je bezoeker in plaats van hem meteen tot een samenwerking of aankoop te dwingen;
  • Originele copy met een persoonlijk karakter: indien je bedrijf zich ertoe verleent, kan je het altijd eens over een andere boeg gooien en tekst op je contactpagina plaatsen met een nonchalante of humoristische toon;
  • Woorden die je bezoekers stimuleren om actie te ondernemen: dit doe je onder meer door actief te schrijven, wervende calls-to-action op je contactpagina te plaatsen, enz.

 

2. Voldoende contactmogelijkheden

 

Aangezien niet iedereen even graag op dezelfde manier contact opneemt, kan je best verschillende contactmogelijkheden op je contactpagina voorzien.

 

Plaats daarom zeker volgende zaken op je website:

 

  • telefoonnummer
  • e-mailadres
  • online contactformulier
  • de verschillende social media kanalen waarop je actief bent

 

Verder zijn er ook veel ondernemingen die tegenwoordig een WhatsApp-nummer hebben waarop ze vragen beantwoorden. Heb jij ook zo’n WhatsApp-nummer? Voeg dit dan ook zeker toe aan je contactpagina.

 

Daarnaast is het ook van belang om niet alleen voldoende contactpunten op je contactpagina te leggen, ook voldoende contactpunten op je website naar je contactpagina zijn onmisbaar. 

 

3. Een minimalistisch design

 

Zoals eerder gezegd, zijn felle kleuren en afbeeldingen allesbehalve een must have voor je contactpagina.

 

Een minimalistisch design dat meteen het doel van de pagina weergeeft, is veel efficiënter voor de bezoeker en zorgt voor veel minder afleiding en barrières.

 

4. Creativiteit

 

Wie van mening is dat er geen ruimte bestaat voor creativiteit bij een minimalistisch design, is volledig mis!

 

Er zijn namelijk verschillende contactpagina’s die duidelijk en meteen to the point zijn, maar toch creatieve elementen bevatten.

 

Volgende contactpagina van Fantasy bijvoorbeeld:

 

 

In plaats van hun twee vestigingen enkel en alleen met hun adres op te lijsten, geven ze een extra touch aan hun contactpagina door de lokale tijd in San Francisco en New York weer te geven met behulp van een klok.

 

Ook Focus Lab springt op een creatieve manier met haar minimalistisch design om door een alternatief contactformulier aan te bieden:

 

 

Dit is veel leuker dan een doodgewoon contactformulier, maar geeft je op het einde van de rit even veel informatie.

 

5. Informatie over je fysieke winkel(s)

 

Heb je naast een webshop of een website, ook een fysieke winkel of meerdere winkelpunten? Laat dit dan weten aan je bezoekers!

 

Deel hen niet alleen het adres mee van je fysiek winkelpunt, maar voeg ook een map van Google Maps aan je contactpagina toe en de openingsuren.

 

In snackvorm

 

Je contactpagina optimaliseren, is cruciaal voor online succes.

  • De juiste woorden en calls-to-action. Gebruik originele copy met een persoonlijk karakter en voeg eventueel een vleugje humor toe.
  • Voorzie je contactpagina van voldoende contactmogelijkheden en leg daarnaast genoeg links op je website naar je contactpagina.
  • Kies voor een minimalistisch design in plaats van felle kleuren en afbeeldingen.
  • Voeg creatieve elementen toe aan je contactpagina. Denk aan een live klok of een alternatief contactformulier.
  • Geef informatie weer over je fysieke winkel(s) indien je deze hebt.

De vele mogelijkheden van conversie-optimalisatie en lead generation bespreken? Tijdens een call van 30 minuten bespreken we je huidige aanpak en welke opportuniteiten je vandaag mist.

Ashley Van den Broeck
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website