Keukenbouwer Goossens Keukens is al meer dan 20 jaar een begrip in Overpelt en ver daarbuiten. Hun toonzaal is immers de grootste van heel Limburg en stelt meer dan 70 luxekeukens tentoon. Hun aanpak? Een gepersonaliseerd keukenontwerp, waarbij elk detail kan worden aangepast volgens de specifieke wensen van de klant. Hun uitdaging? De customer journey in kaart brengen om er perfect op in te spelen.

 

Waar had Goossens Keukens nood aan?


Bij Goossens staat de klant centraal. Geen snelle offertes dus, maar keukenplannen en adviezen op maat. Om de wensen en noden van klanten goed te begrijpen en in kaart te kunnen brengen, is een diepgaand gesprek op zijn plaats. 

Zo weten de keukenspecialisten perfect met welke voorkeuren, indelingen en materialen ze rekening moeten houden. Om deze afspraken te coördineren en de agenda’s van de specialisten te vullen, werd Websteak ingeschakeld.

De uitdaging was meteen duidelijk en drielagig:

  • mensen die zich volop aan het oriënteren zijn, de informatie en inspiratie bieden die ze nodig hebben;
  • mensen die ideeën willen opdoen, naar de prachtige toonzaal in Overpelt gidsen om er de toonzaalmodellen te bekijken;
  • en mensen die concreet op zoek zijn naar een nieuwe keuken, een afspraak bezorgen bij een van de zeven keukenspecialisten.

 

Hoe gingen we te werk?


Om dit alles te kunnen realiseren, hebben we eerst werk gemaakt van twee andere zaken: een Keukengids en een online agendasysteem.

 

Oplossing 1: de Keukengids

In de eerste plaats creëerden we een Keukengids waarin alles te vinden is over de verschillende stijlen en mogelijkheden. De inspirerende foto’s en aangeboden tips stellen keukendromers in staat om eerst ideeën te vormen, zonder verdere verplichting, maar uiteraard met de nodige opvolgmomenten achteraf.

 

Oplossing 2: online agendasysteem

In de tweede plaats een handig en overzichtelijk agendasysteem, dat mensen toelaat om eender wanneer een afspraak te plannen met een van de keukenspecialisten van Goossens. 

Tijdens de kantooruren via de telefoon een afspraak maken? Niet nodig, de afspraak kan gemaakt worden op eender welk moment, en dat bovendien meteen bij de specialist die perfect van je geprefereerde stijl op de hoogte is. Want een moderne keuken vraagt natuurlijk andere accenten dan een landelijke keuken, en andersom.

 

Oplossing 3: online ads

En toen konden we aan de slag met online campagnes, specifiek dan via Google Ads, en ook een klein stukje via Facebook.

De Google Ads-campagnes werden opgezet om in een relevante straal rond de toonzaal te verschijnen bij de juiste mensen voor de juiste zoekopdrachten. 

Middels sterk doorgedreven doelgroepsegmentatie en de juiste boodschap, worden CTR’s en CPC’s gehaald die ver boven (in het eerste geval) en ver onder (in het tweede geval) de respectievelijke benchmarks zitten.

Het aantal contactaanvragen stijgt jaar na jaar met 200 procent en via slimme mobiele campagnes wordt er ook elke maand druk ingebeld voor afspraken. De kwaliteit van die calls wordt elke maand geëvalueerd samen met de klant, en voor elke 100 calls worden via deze weg nog eens een 80-tal afspraken geboekt.

Via Facebook wordt de Keukengids via zeer nauwe targeting aangeboden aan de voorzichtig samengestelde doelgroep van Goossens Keukens. Via verschillende initiatieven (van dedicated landing pages tot de Lead Ad-feature in Facebook zelf) sporen we deze mensen aan om de gids aan te vragen.

 

Wat waren de resultaten?


Het eindresultaat? Het is altijd
gezellig druk in de toonzaal, en de agenda’s van de keukenspecialisten zijn elke maand goed gevuld. Websteak mocht volgende resultaten opleveren.

  • 200% extra aanvragen per jaar
  • 80% van de calls eindigen in een afspraak
  • +50% van alle aanvragen via onze campagnes