Alles wat je moet weten over revenue generation.

Zo breng je realistisch en overzichtelijk de échte buyer journey in kaart

In deze aflevering van Revenue Lab bespreken Nico en Matteo hoe je op een realistische manier de buyer journey of koopreis in kaart brengt. En hoe je initiatieven opzet om op een relevante manier aanwezig te zijn in de verschillende fases van het aankooptraject. De...

Korte en lange termijn revenue initiatieven voor maximale impact

In deze aflevering van Revenue Lab bespreken Nico en Matteo hoe je initiatieven op lange termijn uitrolt zonder je campagnes op korte termijn te hypothekeren. Hoe breng je beide in evenwicht? En hoe zorg je voor een maximale uplift? Dat ontdek je nu. Stel: je...

Sales outreach richting leads die nog niet koopklaar zijn

In deze aflevering van Revenue Lab bespreken Websteakers Nico en Matteo welke proactieve acties je als salesprofessional kunt doen terwijl de marketingafdeling het revenueprogramma uitbouwt. Stel: je hebt een contentconcept gelanceerd. Een pilootproject waarbij de eerste resultaten pas verwacht worden binnen een periode van 2...

Hoe je leads kwalificeert in 2 eenvoudige stappen

In deze aflevering van Revenue Lab bespreken Nico en Matteo hoe je op basis van je ideale klantprofiel en het momentum altijd de ideale volgende stappen bepaalt voor binnenkomende leads. Waarom de leadkwaliteit niet deugt volgens bedrijven Het is een vaak gehoorde frustratie bij b2b-bedrijven:...

Wat kost een low-intent marketinglead nu écht?

Waarom zorgen salesafdelingen op geen enkele manier voor schaalbaar resultaat, als ze worden gebouwd om low-intent leads op te volgen? Waarom zijn ze totaal inefficiënt? Daarover gaat deze aflevering van Revenu Lab. Aan de hand van een realistisch voorbeeld. Bedrijven kunnen tonnen leads genereren via...

Waarom de lineaire marketingfunnel volledig achterhaald is

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo waarom het lineaire campagnedenken op korte termijn helemaal niet meer van deze tijd is. Consumenten willen zich in hun eigen tempo informeren en laten zich niet dwingen in rigide funnels. Hoog tijd om consequent aanwezig...

Zo organiseer je een betere lead-handover tussen marketing en sales

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo hét struikelpunt in leadgeneration: hoe je leads in hun verschillende stadia definieert, en hoe je een goede handover tussen marketing en sales organiseert. Zonder inefficiënties en waarbij je organisatie aan hoge winrates nieuwe business realiseert....

De ideale frequentie om je marketing te evalueren en bij te sturen

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo welke termijnen je gebruikt om op een kwalitatieve manier je marketinginspanningen te evalueren. Zonder je strategie te ondermijnen. Ontdek welke best practices je best hanteert. Meest gemaakte fout: te snel evalueren Vaak is het probleem...

Hoe maak je van sales en marketing een geïntegreerd revenue-team?

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo hoe je de marketing- en salessilo’s binnen je organisatie afbreekt door de switch te maken naar een revenue-team. Ontdek hoe Websteak het goede voorbeeld geeft en hoe revenue-teammeetings eruitzien. Waarom een revenue-team creëren?   Vandaag werken...

Zo haal je meer revenue uit je e-maildatabase

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo met welke e-mailcampagnes en initiatieven je meer omzet kunt realiseren. Door bijvoorbeeld slim te segmenteren en het RFM-principe toe te passen. De meest gemaakte fout Organisatie zetten vaak via e-mail een massacommunicatie op. Ze versturen...

Waarom je beter switcht van cost per lead naar cost per acquisition

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo hoe je van een marketingsysteem rond MQL’s en volume-initiatieven switcht naar marketing dat afrekent op omzet. Met cost per acquisition als voornaamste KPI. Cost per lead vs. cost per acquisition  Stel: je hebt Google Ads...

Waarom een eigen community loont voor je organisatie

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo waarom het voor organisaties zo cruciaal is om een trouwe achterban van fans op te bouwen. En waarom je best verder kijkt dan de typische Facebook-groepen van 10 jaar geleden. Met een community hou je...

Hoe stel je je ideale klantprofiel op?

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo waarom een ideaal klantprofiel veel interessanter en werkbaarder dan de typische buyer persona’s. Kijk welk framework zij gebruiken om voor klanten ideale klantprofielen op te stellen. Kwantiteit en kwaliteit van je ideale doelgroep Hoe kies...

Waarom tactics en campagnes niet werken zonder een overkoepelende marketingstrategie

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo waarom een overkoepelende marketingstrategie bepalen belangrijk is. Zomaar in tactics duiken of campagnes opzetten levert tijdelijke wins op. Maar het is geen duurzame manier van werken voor je organisatie. Veel bedrijven willen met social media...

Je marketing: zo blijf je innoveren en groeien

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo waarom veel marketingafdelingen stoppen met innoveren en daardoor stilstaan. En eigenlijk achteruitgaan. Ontdek tactieken die je kunt toepassen om te blijven vernieuwen en stappen te zetten. Een belangrijke voorwaarde om te kunnen innoveren is een...

Waarom e-mailcampagnes, leadnurturing en database-activatie nog relevant zijn

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo de rol van e-mailmarketing. E-mail en leadnurturing zouden achterhaald zijn. Maar het tegendeel is waar. Kijk hoe je meer return haalt uit je e-mails als de insteek juist is.  Zo krijg je meer impact met...

Waarom b2b-bedrijven 98% van hun markt negeren

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo waarom full-focus op het einde van de funnel — de ’twee procent’ die klaar is om te converteren of kopen — misschien wel veilig aanvoelt, maar eigenlijk een neerwaartse spiraal is. Te weinig content =...

Hoe je kwaliteitsvolle leads krijgt en meer omzet draait

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo de denkfouten die marketeers maken als ze hun leadkwaliteit optimaliseren. Kijk welke stappen je vandaag neemt naar leads waarvan 20 procent of meer naar business converteert. 3 nare gevolgen als je leads niet deugen 1....

Hoe je je marketingstrategie bouwt op inzichten – niet op buikgevoel

In deze aflevering van Leadgen Lab kijken Nico en Matteo hoe je aan de slag gaat met klantenbevragingen om je digitale campagnes aan te scherpen voor meer resultaat. Inzicht is de basis voor resonantie, niet wat je concurrenten doen of wat je buikgevoel dicteert. Transformeer...

Zo bepaal je altijd de perfecte doelgroep voor je B2B-bedrijf

Als b2b-bedrijf kan je niet relevant zijn voor iedereen. In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo waarom organisaties heel gericht een doelgroep moeten aflijnen. Om die helemaal te domineren en beter te bedienen dan eender welke concurrent. Een lastige knoop om door...

Waarom de meeste content-trajecten binnen 12 maanden stilvallen

Marketingafdelingen starten wel contentprogramma’s. Maar botsen binnen het jaar op hun limiet. Hoe komt dat? Welke KPI’s gebruik je om succes te meten? En waar blijf je inspiratie vinden? Je komt het te weten in deze aflevering van Leadgen Lab. Wat zijn content-trajecten? Even een...

Hoe formuleer je een werkbare positionering voor je organisatie?

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo waarom een afgelijnde positionering essentieel is om gericht marketingactiviteiten te kunnen opstarten. En waarom je strategie best zo concreet mogelijk is. Waarom een goede positionering loont Als we bedrijven vragen naar hun positionering, krijgen we...

Hoe je oneindig veel relevante content-ideeën creëert

Hoe bedenk je voortdurend goede content-ideeën? En hoe zorg je dat je niet snel uitgepraat bent? In deze aflevering van Revenue Lab bekijken Matteo en Nico hoe je een stortvloed aan relevante onderwerpen krijgt. Op een consistente manier, om zo je potentiële klanten te helpen....

Waarom altijd maar ‘meer leads’ niet haalbaar, schaalbaar en werkbaar is

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Websteakers Nico en Matteo hoe een totaal scheefgetrokken focus op MQL-volumes, een handicap is voor marketingafdelingen. Aantallen en blended CPL’s vertellen niet het juiste verhaal: cost per qualified opportunity en slaagpercentages geven een veel beter beeld van feitelijke...

Succesvolle marketing: welke KPI’s zijn écht belangrijk?

In deze aflevering van Leadgen Lab duiken Nico en Matteo in een vraagstuk waarmee iedere marketingafdeling worstelt. Hoe haal je de juiste metrics uit je analysetools? Wat zijn de juiste KPI’s? En hoe maak je daarna de juiste keuzes? Bij Websteak gaan we zelf graag...

Waarom marketing geen kortetermijnoplossing is

In deze aflevering van Leadgen Lab behandelen Nico en Matteo een heet hangijzer. Een hardnekkig idee dat leeft bij veel marketeers: dat marketing een kortetermijnoplossing is. Dat marketing altijd maar scherper en sneller moet. En met meer volume. Dat is uiteraard niet houdbaar. Wat marketing...

Je content maximaal schalen en verdelen via paid advertising

In deze aflevering van Leadgen Lab bespreken Nico en Matteo de impact van je content. Hoe haal je het maximum uit je contentinspanningen? Wat zijn de valkuilen? En hoe verdeel je nu je content op een slimme manier? Let’s find out! Te weinig impact Onder...

Hoe ga je als marketeer aan de slag zonder third-party cookies?

Met de implementatie van de GDPR-wetgeving in 2018, verdwijnen ook steeds meer targetingmogelijkheden. En ja, het moment dat veel marketeers vrezen, nadert met rasse schreden. Ook third-party cookies verdwijnen namelijk uit de targetingopties.  Hoe blijf je relevant zonder third-party cookies? Ontdek welke alternatieven zich aanbieden...

6 must-haves voor revenue-driven leadgeneration

Innovatieve bedrijven doen vandaag vooral oude leadgeneration. Dus transactionele, op korte termijn gerichte initiatieven. Bijvoorbeeld:  Google Ads voor de termen die belangrijk zijn voor hun producten of diensten. Zodat mensen contactaanvragen doen op de website.  Whitepapers of e-books pushen naar de juiste mensen, bijvoorbeeld via...

Story-selling studio StrongTale brengt verhalen die verkopen

Een team van 20 content strategists en content experts (video, audio, copy) lanceert de allereerste story-selling studio in ons land, genaamd ‘StrongTale’, en vormt zo de eerste community van story-sellers. Hun missie? Expertise-gedreven organisaties op een schaalbare manier als innovator in de markt zetten door...

Een voorsprong nemen tegenover je concurrenten met geïntegreerde strategie en category leadership

Je struikelt tegenwoordig bijna over digital agencies die ‘leadgeneration‘ services aanbieden. Op zich niets mis mee, al zien we de invulling in de meeste gevallen vaak heel eng is en verre van de gewenste resultaten oplevert. Wat je doorgaans ziet is het volgende scenario: er...

Meer tijd voor gekwalificeerde leads dankzij een sales qualification strategie

Een constante stroom aan leads. Zalig, zou je zeggen. Totdat je de leads contacteert en vaststelt dat 80% van die leads helemaal geen interesse, budget of bevoegdheid heeft. Lastig, want als sales steek je het liefst van al 100% van je tijd in 100% ready...

Sales automation: voor efficiënte salesteams en meer gegenereerde business

Bij elk salesproces komt aardig wat organisatie en administratie kijken. En laten dat nu net de zaken zijn waar sales zich niet al te graag op focust. Sales en administratie kosten tijd, terwijl sales veel liever haar tijd steekt in het najagen van kwalitatieve leads...

Een nieuw CRM-systeem: hoe maak je de juiste keuze?

Een functioneel en overzichtelijk CRM-systeem wordt met de dag belangrijker. Misschien ben je er zelf wel over aan het nadenken om van platform te wisselen of om voor het eerst de stap naar een goede CRM-tool te wagen. Gemakkelijk is dat niet. CRM-systemen bestaan in...

Een gids tot personalisatie in e-mailmarketing

Dat consumenten graag kopen van bedrijven die een persoonlijke aanpak hanteren, is intussen geen geheim meer. Zo gaf een onderzoek van Accenture aan dat bedrijven die je naam weten, je soortgelijke producten aanbevelen op basis van jouw eerdere aankopen en jouw aankoophistoriek herkennen, maar liefst 75 procent sneller converteren!

3 verkoopstrategieën om je sales te boosten

Durven jouw verkopen ook wel eens in een vroeg stadium te slabakken? Geen zorgen, dat ligt meestal niet aan je team, maar aan het proces. Het gebeurt vaak dat er te veel wordt geoptimaliseerd aan het begin van de marketingfunnel, ten koste van het einde...

Customer retention: tips & tricks om je customer lifetime value te vergroten

Customer retention zou bovenaan het to do-lijstje moeten staan van elk bedrijf. Bestaande klanten tevreden houden is dan ook stukken makkelijker dan geheel nieuwe klanten aan te trekken. Klanten die jouw bedrijf al eens een keertje hebben uitgeprobeerd, zijn heel waardevol. En als je slim...

Leads kwalificeren: 7 onmisbare manieren om dat te doen

Leads kwalificeren is geen exacte wetenschap. Je moet goed kunnen inschatten of een lead kan uitgroeien tot klant of niet. Een veelgebruikte methode daarvoor is bijvoorbeeld de BANT-methode. Daarmee kijk je naar budget, autoriteit, behoefte en timing om een lead te kwalificeren. Maar zelfs wanneer...

FAKTOR21 maakt marketing- en salesteams performanter

ANTWERPEN – Een team van zeven marketing automation-specialisten en digitale experts lanceert ‘FAKTOR21’. Hun missie? Marketing- en salesteams helpen om meer return te halen uit nieuwe (online) leads en bestaande klanten. Aan de basis ligt de keuze voor & implementatie van het meest gepaste CRM-systeem—een...

Het belang van een ‘unique selling proposition’

Ben jij werkzaam in sales? Dan is een unique selling proposition of USP van essentieel belang om je product te positioneren.  Wat is het verschil tussen jouw product en dat van je concullega’s? En hoe brengt jouw product een meerwaarde in het leven van je...

De toekomst van offline events, bezoeken en afspraken

Vandaag de dag zetten veel bedrijven hun eerste stappen in online marketing. Ze testen digitale platformen uit en gaan op zoek naar hoe en waar ze hun doelpubliek het beste kunnen bereiken. En dat geldt ook voor ondernemingen die nieuwe klanten binnenhalen op beurzen en...

Van MQL naar SQL: gericht de brug slaan tussen volume en kwaliteit

Kwantiteit is niet hetzelfde als kwaliteit. Het is een regel die in veel gevallen geldt, zeker in het geval van leadgeneration. Je steekt er veel tijd en moeite in om je MQL’s te voeden tot ze SQL’s zijn. Kostbare tijd. Daarom is het belangrijk dat...

De kracht van remarketing: want 98% van je bezoekers converteert niet bij eerste bezoek

Heb jij al wel eens meegemaakt dat je een bepaald product opzocht op het internet en later weer datzelfde product zag verschijnen op een andere website in advertentievorm? Dan heb jij te maken gehad met een remarketingcampagne.

Adverteren met Google Ads: een compleet overzicht van alle mogelijkheden

Elke dag vinden er miljarden zoekopdrachten plaats via Google. Voor elke zoekopdracht lijst de zoekreus honderden tot zelfs miljoenen zoekresultaten op. Gemakkelijk is het dus niet om op te vallen in een wereld die steeds dichtbevolkter is. Maar om je bedrijf echt in de spotlight...

Toets je doelgroepen & leads met het BANT-principe

Het is waarschijnlijk geen geheim voor jou dat je doelgroep de basis vormt voor je marketingactiviteiten. Een van de eerste stappen naar een efficiënte salesstrategie bestaat er dus in om je doelgroep te bepalen en erin te slagen om leads binnen te brengen. Maar hoe...

De ROT-methode: stelselmatig content updaten & optimaliseren voor meer resultaat

Als trouwe lezer van alle Websnacks had je het misschien al eens zien passeren in onze uiteenzetting over 10X content: ‘R.O.T.’, of redundant, outdated, trivial content. Het is een manier om de content die zich onvermijdelijk opstapelt als je bijvoorbeeld bezig bent met een blog,...

Het See-Think-Do-Care framework: de juiste digitale campagnes op het juiste moment

Als je actief bent in de marketingsector, zal het AIDA-model bekend in de oren klinken. Dit model beschrijft vier fasen waaraan je marketingboodschap zou moeten voldoen: Attention, Interest, Desire en Action. Maar daar het AIDA-model van oudsher gebaseerd is op pure outbound marketing, houdt het...

“Wat is de ideale cost-per-click?” is niet de juiste vraag

Bij het instellen van Google Ads-campagnes, moet je ook rekening houden met de cost-per-click of CPC. Dit is het hoogste bedrag dat jij wil betalen wanneer iemand je Ad aanklikt. Google geeft je de keuze tussen verschillende biedstrategieën, gaande van handmatig bieden—waarbij jij zelf je biedingsbedragen kiest—tot volledig automatisch bieden

Buyer Persona’s: je klanten in beeld

Uit een onderzoek van MarketingSherpa blijkt dat een marketingstrategie met buyer persona’s gemiddeld 124 procent meer rendement oplevert dan eender welke andere marketingstrategie.

Wat doen je concurrenten?

elf van nul een contentstrategie opbouwen, is de beste manier om je marketingdoelen te vertalen naar een zinvol content marketingtraject, daar mag geen twijfel over bestaan. Toch kan het lonen om af en toe eens bij de buren te gaan kijken.

Keyword research: hoe pak je het aan en welke tools kun je gebruiken?

Google is door de jaren heen steeds slimmer geworden, en dankzij onder andere de Hummingbird-update begrijpen zoekmachines de betekenis van zoekopdrachten beter en kunnen ze het matchen met de context op een pagina. Het is niet meer zo belangrijk om de zoekopdracht letterlijk in je tekst te stoppen, maar des te belangrijker om te matchen met achterliggende motivatie. Je tekst volproppen met één zoekwoord is dus niet zo’n strak plan. Als je voor één keyword kiest, zal de schrijver zich ook beperkter voelen en niet zo ver uitweiden over het onderwerp.

Google Ad Grants: de ins en outs van zoekmachine adverteren voor non-profitorganisaties

Wil je als non-profitorganisatie graag jouw boodschap delen met mensen die bereid zijn om jou te helpen? Maak dan kennis met Google Ad Grants!

Van online naar offline: de beste manieren om met digitale campagnes winkelbezoek te stimuleren

De opkomst van smartphones betekende een ommekeer van formaat voor het koopgedrag van consumenten. Waar vroeger offline marketing de consument overtuigde om een winkel of toonzaal te bezoeken, zijn online advertenties -- zoals bijvoorbeeld via AdWords -- een steeds prominentere rol gaan spelen. Maar wat is nu de impact van deze online advertenties op offline aankopen?

Categorieën

  • Alles
  • #Websteak (2)
  • • Strategy 🎯 (66)
  • •• Content & conversion 💬 (6)
  • ••• Performance 📈 (38)
  • •••• Activation 🤖 (11)
  • ••••• Sales 🤝 (10)