B2B content marketing tactics

De meest voorkomende content tactics in B2B

Volgens een jaarlijks onderzoek van het Content Marketing Institute naar content marketing in B2B, wordt gemiddeld 29 procent van het totale marketingbudget gespendeerd aan content marketing. Als je gaat kijken naar de tactics die het meest gebruikt worden, komen de volgende naar voor. 

 

  1. Social Media content (83%)
  2. Blogs (80%)
  3. E-mail nieuwsbrieven (77%)
  4. In-person events (68%)
  5. E-books / whitepapers (65%)
  6. Video (60%)
  7. Infographics (58%)
  8. Webinars / webcasts (58%)

 

Gemiddeld gebruiken bedrijven acht van deze tactics over verschillende kanalen.

 

Hoe je deze best gebruikt? We gaan wat dieper in op de top-3.

 

Social media content

 

Met social media kan je op een leuke manier de persoonlijkheid van je merk en je content delen. Doe dit wel op een strategische, doordachte manier en hou rekening met de eigenheid van de verschillende kanalen. Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter laten toe om op een laagdrempelige manier meer merkbekendheid krijgen.

 

Blogs

 

Met een blog kan je niet alleen je positie in de zoekresultaten verbeteren, je trekt er ook meer verkeer mee naar je website en het verbetert de relatie met je klanten. Door slim onderwerpen te kiezen die interesse opwekken bij je doelpubliek en je SEOkennis te gebruiken, kan je hier veel return uit halen. Post regelmatig nieuwe artikels maar verlies daarbij zeker de kwaliteit niet uit het oog.

 

E-mail nieuwsbrieven

 

Het feit dat mensen zich inschrijven op je nieuwsbrief is een sterk signaal dat ze geïnteresseerd zijn in je bedrijf. Maak hier dan ook gebruik van. Beloon inschrijvers met nuttige content, wedstrijden, exclusieve kortingen of uitnodigingen, maar zie het niet puur als een extra kanaal voor salesgerichte content. Voor meer subscribers kan je bijvoorbeeld een pop-up installeren op je website die mensen redenen geeft om zich in te schrijven.

 

In snackvorm

 

Het Content Marketing Institute publiceerde onlangs haar onderzoek naar B2B-content marketing.

  • Gemiddeld gebruiken bedrijven acht tactics over verschillende kanalen heen.
  • In volgorde gaat het om social media content, blogs, e-mail nieuwsbrieven, events, e-books & whitepapers, video, infographics en webinars.
  • Social media zijn perfect om de persoonlijkheid van je merk te tonen en je content te delen.
  • Via blogs kun je informeren en prospects bewerken, als je de juiste content voorziet.
  • Met e-mail nieuwsbrieven kun je content, wedstrijden, kortingen of uitnodigingen afvuren op je subscribers.

 

Foto: NewsCred Insights

Matteo Van Mol

Zet altijd de puntjes op de i, hetzij als copywriter, hetzij als AdWords-specialist. De grootste Jurassic Park-fan van België.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website