Nieuw in AdWords: Promotie-extensies en meer

Nieuw in AdWords: Promotie-extensies en meer

Eerder deze maand kwam Google met een paar nieuwe aankondigingen, net op tijd voor Black Friday morgen officieel de start van het ‘holiday shopping’-seizoen inluidt.

 

Adverteerders krijgen onder meer promotie-extensies als vroeg kerstcadeau. Deze worden sinds vorig jaar getest in bèta, maar zijn nu dus voor iedereen beschikbaar — of toch in ieder geval als je de nieuwe AdWords-interface gebruikt. Promotie-extensies laten toe om specifieke aanbiedingen in de kijker te zetten zonder dat je daarvoor nieuwe ads moet maken. Er is ruimte om een kortingspercentage, een promotiecode en een duurtijd te vermelden.

 

Nieuw in AdWords: Promotie-extensies en meer

 

‘Custom intent audiences’

 

Een andere uitbreiding komt er in het Google Display Network. Google pakt hier uit met custom intent audiences, die adverteerders in staat stellen om mensen te targeten die op zoek zijn naar de producten die je aanbiedt, en dat op bassi van je campagnedata, website en YouTube-kanaal.

 

Er zijn twee soorten custom intent audiences: een waarbij je er zelf kan maken op basis van topics en URL’s die potentiële klanten bezoeken, en een ander op basis van machine-learning. In het tweede geval worden lijsten getoond in het Audience Center als een ‘auto-created audience’. Je krijgt hiervoor tevens bereik- en prestatieschattingen te zien.

 

‘Ad Variations’

 

Dit is een nieuwe manier om te testen met varianten van advertenties. De feature laat toe om duizenden ads te testen in amper een paar clicks. Google zal resultaten tonen van tests van zodra deze statistisch significant zijn. De Ad Variations-tab kun je terugvinden naast Campaign Drafts en Campaign Experiments in de nieuwe interface. Je kunt headlines testen, maar uiteraard ook display paths en beschrijvingen.

 

In snackvorm

 

Google lanceert drie nieuwe features.

  • Promotie-extensies, Custom intent audiences en Ad Variations.
  • Alleen beschikbaar in de nieuwe AdWords-interface.
  • Promotie-extensies laten toe om specifieke aanbiedingen in de kijker te zetten.
  • Custom intent audiences groeperen mensen die op zoek zijn naar specifieke producten.
  • Ad Variations laat toe om duizenden ads te testen in amper een paar clicks.
Matteo Van Mol

Zet altijd de puntjes op de i, hetzij als copywriter, hetzij als AdWords-specialist. De grootste Jurassic Park-fan van België.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website