Zet jij al in op mobiele advertenties?

Zet jij al in op mobiele advertenties?

Een vraag waar verschillende marketeers zonder twijfel volmondig ‘Ja’ op antwoorden. Smartphones zijn namelijk niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven en vormen voor velen het hulpmiddel bij uitstek wanneer ze op zoek zijn naar bepaalde informatie.

 

Toch zijn er nog veel bedrijven die mobiele advertenties als onbekend terrein beschouwen. Behoort jouw bedrijf tot deze groep en heb jij het gebruik van mobiele advertenties tot op heden ontweken? Hoog tijd dan om hier verandering in te brengen!

 

Het toenemend gebruik van smartphones

 

Volgens het jaarlijkse ‘Digital in Global’-rapport van We Are Social bezit momenteel 4,92 miljard mensen, oftewel 75 procent van de wereldbevolking, een smartphone. Tegen 2019 wordt zelfs verwacht dat dit cijfer zal toenemen tot 5 miljard mensen!

 

Bovendien gaat maar liefst 90 procent van de internetgebruikers wereldwijd online via zijn of haar smartphone.

 

Mobiele advertenties bieden met andere woorden een extra kanaal om je doelgroep te bereiken. 

 

De invloed van mobiele advertenties op het koopgedrag

 

Nog meer cijfers nodig die aantonen waarom mobiele advertenties onmisbaar zijn? Dan geven deze resultaten uit het rapport ongetwijfeld de doorslag:

 

  • Zo geeft 89 procent van de mobiele gebruikers aan dat hij een merk aanraadt wanneer hij hiermee een positieve mobiele ervaring heeft gehad.
  • Heeft 70 procent van de consumenten eerst zijn smartphone gebruikt om informatie op te zoeken over een product, en deze erna pas aankocht in de winkel.
  • Zo’n 35 procent van de mensen die het product eerst via de smartphone heeft bekeken, geeft in de winkel 10 procent meer uit dan verwacht.

 

Concreet betekent dit dus: hogere opbrengsten met een budgetvriendelijk advertentiebudget!

 

Let wel, momenteel gebeurt het grootste aandeel van de online verkopen nog wel via desktop, maar het merendeel van de consumenten geeft aan dat de smartphone hun voorkeur heeft om producten te ontdekken en informatie op te zoeken.

 

Mobiele advertenties zijn dus simpelweg de ideale opstap naar de effectieve online of offline aankoop.

 

De verschillende mogelijkheden van mobiele advertenties

 

Er bestaan verschillende kanalen om mobiele advertenties tot bij jouw doelgroep te krijgen.

 

Zo kan je bijvoorbeeld via social media een mobiele advertentie opstellen, maar ook via Google kan je zonder problemen smartphonegebruikers bereiken.

 

Op zoek naar enkele best practices om met Google Mobile Advertising aan de slag te gaan? Lees dan zeker dit artikel uit de AdWords Help-gids!

 

In snackvorm

 

Hoog tijd om werk te maken van mobiele advertenties in Google.

  • Smartphones zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven.
  • Maar liefst 90 procent van de internetgebruikers wereldwijd gaat online via zijn smartphone.
  • 70 procent van de consumenten gebruikt z’n smartphone om zich te informeren alvorens tot actie over te gaan.
  • Het merendeel van de aankopen gebeurt nog wel via desktop, maar de oriënterende fase gebeurt veelal via mobile.
  • Mobiele advertenties zijn de ideale opstap naar online en offline aankopen.
Matteo Van Mol

Zet altijd de puntjes op de i, hetzij als copywriter, hetzij als AdWords-specialist. De grootste Jurassic Park-fan van België.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website