Gedaan met ‘adsenseformobileapps.com’

Vanaf september 2018 zijn de uitsluitingen ‘adsenseformobileapps.com’ en ‘GMob-non-interstitial voor mobiele apps’ niet meer beschikbaar in Google Ads. Deze uitsluitingen zorgen ervoor dat je ads niet verschijnen in apps, maar wel nog op mobiele apparaten.

 

Daarnaast krijgen ‘Opties voor sitecategorieën’ een nieuwe naam in Google Ads, en zijn deze uitsluitingen ook mogelijk op accountniveau.

 

Wat betekent dit concreet?

 

Targeting mobiele apparaten

 

De targeting- en uitsluitingsopties voor mobiele Display-advertenties worden vereenvoudigd, maar dit kan wel gevolgen hebben voor je lopende Display-campagnes.

 

Als je mobiele apps uitgesloten had, zullen je ads vanaf september wel in apps verschijnen omdat de volgende targetinginstellingen worden vervangen door apparaattargeting voor computers, tablets en mobiele apparaten:

 

  • Plaatsingstargeting en -uitsluiting via ‘adsenseformobileapps.com’
  • Contentuitsluiting van ‘GMob-non-interstitial voor mobiele apps’

 

Vanaf september kan je wel nog op andere manieren selecteren waar je ads worden getoond:

 

  • Onderwerpen
  • Apparaattargeting: computer, tablet of mobiel
  • App-categorie
  • Uitsluiting van afzonderlijke apps (met uitgesloten plaatsingen voor mobiele apps) en uitsluiting van afzonderlijke websites
  • Contentuitsluitingen

 

Ontdek hier hoe je je daar best op kan voorbereiden.

 

Het komt er dus op neer dat je ads in Display-campagnes vanaf september in apps zullen verschijnen als je die nu hebt uitgesloten via ‘adsenseformobileapps.com’ of ‘GMob-non-interstitial voor mobiele apps’.

 

Volg deze stappen als je dat wilt vermijden:

 

  1. Klik in het navigatievenster op Display-campagnes en selecteer vervolgens de campagne die u wilt bewerken.
  2. Klik in het paginamenu op ‘Instellingen’.
  3. Klik op ‘Aanvullende instellingen’.
  4. Klik op Apparaten en selecteer vervolgens ‘Specifieke targeting voor apparaten instellen’.
  5. Verwijder de vinkjes naast ‘Mobiele app’, ‘Interstitial voor mobiele apps’, ‘Tablet-app’ en ‘Interstitial voor tablet-app’.
  6. Klik op ‘Opslaan en doorgaan’.

 

Uitsluitingen Display-campagnes

 

Dan is er ook nog positiever nieuws. In de nieuwe versie van Google Ads worden ‘Opties voor sitecategorieën’, contentuitsluitingen genoemd (hetzelfde als bij videocampagnes). Hiermee kan je zorgen dat je ads niet worden weergegeven naast bepaalde categorieën van websites, video’s en mobiele apps.

 

In het nieuwe Google Ads kan je ook contentuitsluitingen instellen voor je volledige account.

 

Ontdek hier hoe je contentuitsluitingen kan instellen.

 

In snackvorm

 

Vanaf september komen er twee belangrijke wijzigingen in Google Ads.

  • Het uitsluiten van mobiele apps zal niet meer gaan via ‘adsenseformobileapps.com’ en ‘GMob-non-interstitial voor mobiele apps’.
  • In het vernieuwde Google Ads zal je dit ook op accountniveau kunnen instellen.
  • Gelukkig zijn er wel nog andere mogelijkheden om mobiele apps uit te sluiten.
  • ‘Opties voor sitecategorieën’ zal contentuitsluitingen worden genoemd.
  • Net zoals bij videocampagnes, kun je kiezen om je ads niet weer te geven naast bepaalde categorieën van websites, video’s en mobiele apps.
Matteo Van Mol

Zet altijd de puntjes op de i, hetzij als copywriter, hetzij als AdWords-specialist. De grootste Jurassic Park-fan van België.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website