Drie jaar Websteak: 3×3 inzichten

Wat in 2015 niet veel meer was dan twee digital natives met een stevige dosis ondernemingszin, is vandaag een 7-koppig team van online experts dat dag in, dag uit online successen boekt voor veertig vaste klanten. Een verdubbeling van het team op zes maanden tijd, erkenning en coaching van Google zelf, en binnenkort… een nieuw kantoor?

 

Vandaag blikken we even terug (en vooruit) met Mattias, Nico en Matteo, de drie Websteak-partners, op de derde verjaardag van hun bureau.

 

Mattias, operations manager

Wat was de afgelopen 3 jaar je favoriete moment?

Ik heb me dit jaar ontfermd over de organisatie van onze teambuilding, en dan kon natuurlijk een weekendje weg naar mijn favoriete vakantiebestemming Center Parcs niet ontbreken. Het was in zijn geheel een superleuk en geslaagd weekend: eerst een alpacawandeling, dan een escape room, en vervolgens een geslaagde tweedaagse in het park zelf. Alles erop en eraan!

Wat is het belangrijkst dat je hebt geleerd?

Ik leer graag bij over alles wat met het opstarten en groeien van een onderneming te maken heeft. In dat aspect waren de afgelopen jaren een heel goede leerschool voor mij. Er zijn veel belangrijke dingen die ik geleerd heb. Als ik eentje moet kiezen, dan is het dat je ambities het best omzet in doelen, om vervolgens in concrete stappen een actieplan uit te werken. Een voorbeeld: Ik wil binnen x aantal jaar een bedrijf runnen met x aantal werknemers. Daarvoor heb ik x omzet nodig, en voor die omzet hebben we x aantal klanten nodig. We hebben x afspraken nodig om een klant te overtuigen, dus moeten we zorgen voor x aantal contactaanvragen. Als je genoeg cijfers en ratio’s ter beschikking hebt, kun je echt heel gericht gaan plannen en bijsturen.

Waar kijk je het meest naar uit het komende jaar?

We hebben lange tijd gezocht naar een kantoorruimte die zowel in de regio gelegen was, alsook voldoende schaalbaar was om onze groei te ondersteunen. We hebben na lang zoeken ons droompand gevonden en kunnen er normaal gezien later dit jaar intrekken. We hebben het de afgelopen jaren heel goed gehad in ons kantoor in het centrum van Lier, maar dat zijn we vandaag helaas ontgroeid. Tijd voor verandering!

 

Nico, sales manager

Wat was de afgelopen 3 jaar je favoriete moment?

We zijn vandaag exact drie jaar aan de slag, wat vliegt de tijd! Voor mij is de verhuis naar ons kantoor in centrum Lier een grote stap geweest. Wat zich oorspronkelijk afspeelde in de woonkamers van mezelf en Mattias, onze twee “satellietkantoortjes” om het zo te zeggen, kreeg plots een heel ander elan toen we een eigen kantoor betrokken. Hier alles inrichten naar onze smaak en behoeften om tot een gezellige uitvalsbasis te komen—daar zal ik altijd met veel plezier aan terugdenken.

Wat is het belangrijkst dat je hebt geleerd?

Toen we drie jaar geleden met het Websteak-avontuur begonnen, had ik wel ervaring als online marketeer, maar sales was voor mij een volledig nieuw gegeven. Daar stond ik dan, op zoek naar bedrijven met duidelijke doelstellingen, die het belang inzien van online marketing, én met wie het bovendien prettig samenwerken is. Ondertussen voel ik me als een vis in het water in mijn salesrol. Het uitbouwen van een schaalbare salesstrategie, methodiek en opvolging was (en is) voor mij een zeer interessant leerproces, waar ik me de komende jaren met veel plezier verder zal in verdiepen om de groei van Websteak te verzekeren.

Waar kijk je het meest naar uit het komende jaar?

Sinds juni hebben we een nieuwe collega die ons op salesvlak ondersteunt. De komst van Katrien is een belangrijke stap in onze verdere groei, en ik kijk er erg naar uit om samen met haar na te denken over nieuwe strategieën. Ik ben ook zeer benieuwd welke nieuwe dynamiek zal ontstaan.

 

Matteo, project manager

Wat was de afgelopen 3 jaar je favoriete moment?

Ik blijf onze paasbrunch een gesmaakte dag vinden. Het kantoor was grotendeels in orde gemaakt, we hadden net onze eerste versterking Ashley gehaald, en als bij wonder hebben veel klanten zich toen kunnen vrijmaken. We hebben toen van de gelegenheid gebruiktgemaakt om enkele testimonials op te nemen, en ik heb het toen heel interessant gevonden om on- en off-camera te vernemen welke grote en ook kleinere Websteak-toetsen de mensen zoal weten te appreciëren.

Wat is het belangrijkst dat je hebt geleerd?

Het belang van voobereidend werk. Ik werk bij Websteak vooral met AdWords, het advertising-luik in Google, en daarbij heb je zoveel mogelijkheden om gericht mensen te bereiken, dat het echt loont om je eerst goed te oriënteren vanuit de klant. Wie willen we bereiken? Hoeveel mag een lead of transactie kosten? Je kunt op vijf minuten een campagne opzetten en  op z’n beloop laten, zoals het helaas gebeurt bij veel bureaus, maar de échte kracht van het platform zit ‘m in die kleine tweaks en settings waarmee je voorkomt dat je budget wegbloedt. Door meer m’n tijd te nemen vooraf en de laatste ontwikkelingen op de voet te volgen, kan ik echt heel gericht omgaan met de budgetten van klanten.

Waar kijk je het meest naar uit het komende jaar?

De kleine team-momentjes. Met z’n allen brainstormen en tot nieuwe inzichten komen, gaan eten op de middag, samen iets leuk maken van het nieuwe kantoor… Te veel om op te noemen!

Op de volgende drie jaar!

👓 Ook leuk om lezen:

Lisa Scheirlinck

Social media-bij die zorgt voor de nodige buzz. Zet likes, shares en comments om in groei. Fan van Wonder Woman.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website