Onze eerste week …

Websteak Marketing > Websteak nieuws  > Onze eerste week …
Websteak Marketing onze eerste week

Onze eerste week …

Op dinsdag 4 augustus werd www.websteakmarketing.be gelanceerd, wat de officiële start betekende van het online marketingbureau Websteak. Op één week tijd werd onze website 665 keer bezocht, vergaarden we 239 Facebook-fans, 14 Twitter-volgers & 12 LinkedIn-volgers, en legden we acht afspraken vast.

Vol overtuiging stuurden we dinsdagvoormiddag deze aankondiging op LinkedIn Pulse de wereld in. Kort na de middag deelden we de mededeling ook op Facebook en Twitter. Het resultaat? Felicitaties, aanmoedigende woorden en leuke complimenten voor onze website en missie. Een ex-collega opperde zelfs dat ons initiatief ‘Helemaal à point’ was. We see what you did there, Eleonore 😉

Engagement in de eerste week

Onze eerst ‘week’ (11 dagen, om precies te zijn) heeft ons positief verbaasd. We mochten maar liefst 575 engagements optekenen. Dit is de balans:

 

  • 370 views, 33 likes en 12 comments voor de Pulse-post van Mattias.
  • 25 likes en 7 comments op de LinkedIn-medeling van Nico.
  • 12 volgers op LinkedIn.
  • 2 retweets and 2 favorites voor de tweet van @Nixxio_dc.
  • 1 retweet and 3 favorites voor de tweet van @Mattica.
  • 1 retweet en een handvol mentions via @WebsteakMkt.
  • 239 likes voor onze Facebook-pagina en 11 likes voor onze eerste post.
  • 125 likes en 23 reacties voor de FB-mededeling van Nico.
  • 77 likes en 3 reacties voor de FB-medeling van Mattias.
  • 635 bezoekers op onze website.
  • 40 telefoongesprekken.
  • 8 concrete afspraken.

Onze remarketingpixels draaiden overuren! Die plaatsten we nog voor onze lancering, zodat we vanaf dag één de nodige informatie hebben van de bezoekers van onze stek op het web. We activeerden remarketingcodes van zowel Facebook als Google en kunnen daardoor in de toekomst onze boodschap heel gericht uitsturen. We installeerden ook Hotjar voor heatmapping en click tracking. Deze tool laat ons toe om te kijken hoe bezoekers zich gedragen op onze website aan de hand van klik- en scrollgedrag. Op basis daarvan kunnen we onze website gericht optimaliseren.

Wie heb ik aan de lijn?

Na de leuke lancering was het tijd voor de volgende stap: achter de telefoon kruipen en bedrijven overtuigen van ons verhaal. We hadden gelukkig een kleine database van ‘warme’ contactpersonen – mensen waar we van wisten dat ze al geïnteresseerd waren in ons verhaal – maar cold calling

 was toch wel even anders. Hoe steken we het best van wal? Hoe brengen we ons verhaal over aan de telefoon? Zullen we aanvoelen of een contactpersoon tijd heeft of geïnteresseerd is? Gelukkig hadden we ‘het’ al snel te pakken. Uit veertig telefoongesprekken puurden we acht fijne afspraken. Dat heeft ons vermoeden bevestigd: er zijn genoeg bedrijven die geïnteresseerd zijn in en behoefte hebben aan onze online marketingdiensten.

Wat we leerden …

Vijf minuten. Meer tijd heb je niet om een goede eerste indruk te maken. Pushen of aandringen raden we zeker niet aan, daar doe je namelijk niemand een plezier mee. 

Tijdens onze eerste week leerden we ook de ins en outs van ons CRM-systeem kennen. We gebruiken Google Apps for Work als centraal CRM voor e-mails, bestandsbeheer en onze agenda’s. Daarnaast gebruiken we Insightly om onze salesinspanningen op te volgen. We categoriseren gecontacteerde bedrijven en personen zo gericht mogelijk, vergezeld van een kort verslag van het gesprek en toekomstperspectieven. Onze projecten leiden we in goede banen met Trello. Zowel Insightly als Trello zijn geïntegreerd in Google Apps for Work, wat ons een werkend geheel geeft om alles correct en stipt op te volgen.

Werk jij met Hotjar, Google Apps for Work, Insightly of Trello, of gebruik je andere tools en apps? Aarzel niet om hieronder je bevindingen af te vuren!

Laat Week 3 maar komen!

Nico De Clerck
5 Comments
  • Liesbet
    Beantwoorden
    Posted at 5:01 pm, augustus 14, 2015

    Leuk, zo alles op tafel. Nog bijzonder veel succes!

  • Maarten
    Beantwoorden
    Posted at 5:26 pm, augustus 14, 2015

    Interessant om te lezen hoe jullie het aanpakken.

    Wij opteren ook om Google Apps for work te gaan gebruiken. Is de werking vergelijkbaar met de gewone versie? Of toch nog een volledig ander gebruik?
    Alvast bedankt voor jullie reactie.

    … en nog veel succes gewenst!

    Maarten

  • Hannes
    Beantwoorden
    Posted at 7:17 pm, augustus 14, 2015

    Toffe content om te lezen. Successen zijn er om gedeeld te worden… Keep up the good work guys!

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website